Види якір, вибір якоря для кожного.

08-02-2016

Види якір, вибір якоря для кожного.

Вибір якоря для свого човна зазвичай ставить навіть досвідчених рибалок у глухий кут. Моделів дуже багато, кожна з них має свою функціональність, тому вибрати відповідний вигляд досить важко. У цьому огляді спробуємо акцентувати увагу на основних моментах підбору правильного якоря для човнів з ПВХ, а також розповімо, як зробити власну модель з підручних матеріалів.

Вибираємо якір для човна: основні моменти

Перше завдання кожного рибалки – розрахувати необхідну вагу якоря для конкретного човна. Для цього використовуємо одну з таких формул. За першою формулою вага якоря повинна дорівнювати десяти відсоткам від ваги самого човна. Друга формула має такий вигляд: вага якоря дорівнює одному відсотку човнової довжини (довжина береться в сантиметрах).

Основна функціональність якоря - це якісне та надійне утримання човна на місці, незважаючи на зовнішні фактори: вітер, течія, хвилі. Вибираючи якір, слід враховувати і грунт водоймища, на якому надалі використовуватиме човен і модель якоря, що купується. Основні параметри гарної моделі – це компактність, гарне зчеплення з дном водоймища, можливість швидкого відчеплення.

За всіма параметрами тут підходить найпоширеніша модель серед рибалок - якір-кішка. Популярність такої моделі пояснюється її універсальністю – якір може бути використаний майже на будь-якому типі ґрунту водойми. Конструкція дуже надійна - шток і чотири лопаті. Завдяки такому пристрою можливості зчеплення якоря з дном майже необмежені – одночасно ефективно модель зчіплюється як із уламками старих кораблів, так і з дном із піску.

Єдиний недолік цієї моделі – це можливість пробити корпус човна, якщо неправильно експлуатувати якір.

Методика виготовлення якоря своїми руками

Ми вже зазначили, що якорь-кішка є найбільш популярною та універсальною моделлю. Якщо ви не хочете додатково витрачатися на якір, то зробити такий різновид в домашніх умовах не складе труднощів.

Отже, для такого заходу нам потрібно запастись такими матеріалами:

  • тридцятисантиметрова труба (можна трохи менше) з діаметром також тридцять сантиметрів, порожнисті труби краще не використовувати;

    порожня труба довжиною два-три сантиметри з діаметром трохи більше тридцяти сантиметрів;

    кільця монтажні – дві штуки;

    металеві листи діаметром чотири-шість міліметрів.

    З металевих листів нам необхідно буде вирізати:

    чотири смужки прямокутної форми: ширина – два сантиметри, довжина – від десяти до п'ятнадцяти;

    чотири смужки закруглених по краях: ширина – два сантиметри, довжина – близько чотирьох-п'яти;

    вісім смужок, які закруглені лише на одному кінці: ширина – два сантиметри, довжина – три.

    після чого слід вирізати чотири металеві трикутники, вони будуть служити якірними лапами.

    Після цього до нашої основної труби слід приварити з двох кінців кільця монтажні. До труби нижньої частини слід приварити чотири із восьми невеликих смужок. Перед цим обов'язково слід просвердлити семиміліметрові отвори. Це буде «майданчиком» для рогів якоря. Ту ж операцію проробляємо і з другою трубою.

    Середні чотири смужки піддаються просвердлюванню – такий самий діаметр. Найдовші смужки так само просвердлюються з одного боку. Інша сторона цих довгих смужок повинна звужуватися, саме тут вирізані з металу трикутника приварюються до смужок. У довгих смужках відміряємо середину, робимо тут надрізи, а потім згинаємо по надрізу всі чотири смужки. Після цього зварюємо ці «вигнутості».

    За допомогою прутиків з металу отримані якірні роги слід прикріпити до нижніх своєрідних «вух», що вийшло. Смужки по чотири сантиметри необхідно таким самим чином прикріпити на «вуха» на трубі. Цей шматок труби слід надіти на основну трубу. Після цього слід просвердлити отвори в рогах, але таким чином, щоб прутки труби з'єдналися з чотири сантиметровими смужками та їх отворами.

    Ось так ми і отримали «домашній» і придатний для риболовлі на ПВХ човні якір.

    Якорі для надувних човнів: кілька інших видів

Вражає, але сьогодні налічується близько двох тисяч різноманітних моделей якорів, причому кожна з них оригінальна та запатентована. Ми коротко розповімо вам про основні та найпопулярніші види.

Наприклад, якір адміралтейського типу. Це класика якірних моделей. Такі якорі кожен з нас бачив принаймні у фільмах про піратів. Перевага такого виду якоря у його універсальності – застосування моделі може здійснюватися у водоймі з будь-яким типом ґрунту. Крім того, адміралтейський якір можна підібрати в широкому розмірному діапазоні, різних конструктивних варіаціях

Основні недоліки для рибалок-човників - він дуже габаритний і важкий, досить дорого коштує і не має швидкої віддачі.

Якір Денфорта - ще один різновид якірних моделей. Розробка належить інженеру з Америки. Вже після перших випробувань модель показала себе з кращого боку, в основному, у плані здатності добре утримувати човен.

Основна відмінність цієї моделі від інших різновидів – це розташування штока. У моделі Денфорта шток розташовується не згори конструкції, а на її дні. Коли шток приземляється на землю, це унеможливлює перекидання човна. Лами в даній конструкції мають плоску форму, а веретено досить подовжене в порівнянні з іншими різновидами.

Основна особливість та позитивний момент – це глибоке заривання якоря у дно водойми. З іншого боку, в деяких типах ґрунту якір може настільки закопатись у землю, що подальше його піднімання стане дуже важким завданням. Серед недоліків можна виділити маленьку вагу (якір може довго блукати водними шарами, перш ніж впасти на дно) і непридатність застосування на дні з великою галькою.

Є ще безліч варіантів якорів, але ми розглянули найкласичніші та найцікавіші.

https://rybachek.com.ua/ua/c546851-spiningi-metsui-target.html