Човнові мотори

Останні додані
Електромотор Fisher 32
Очікується
Порівняти

Для рибалок, які вирішили обзавестися мотором для свого човна, слід спочатку вирішити цілу низку питань. Сучасний ринок наповнений моделями різних виробників, представлені моделі із різними параметрами потужності. Насамперед, необхідно чітко представляти майбутні умови використання мотора та шукати модель за характеристиками, що відповідають даним умовам. Характеристики мотора, що купується, слід обов'язково зіставити з параметрами човна або катера, на які встановлюватиметься модель.

Основні експлуатаційні характеристики човнових моторів

Усі човнові мотори поділяються на два основні види: мотори двотактні та чотиритактні. Для рибалок, які пересуваються річкою або водойми на невеликі відстані, оптимальною моделлю мотора буде та, потужність якої становить дві-три к.с. Якщо двигун додатково буде експлуатуватися як розвага, наприклад, для катання на водних лижах, то тут не обійтися без моделлю потужністю не менше тридцяти л.с.

Існують моделі з високими показниками потужностями, наприклад, 250 к.с. Але слід враховувати, що такі двигуни споживають велику кількість палива. Зазначена потужність човна передбачає споживання близько 90 літрів бензину за годину їзди.

Покупцям двигунів слід також акцентувати увагу на такій характеристиці як гліссування. Такий параметр передбачає рух човна на високих швидкостях. При такому русі змочується водою лише частина човна. Тобто. весь вантаж, розташований усередині човна, компенсується такою підйомною характеристикою. Якщо такий параметр у човні відсутній, то набувати моделей великої потужності недоцільно. Оптимально зупинити свій вибір на човнах потужністю два-п'ятнадцять к.с.

Умови для режиму гліссування човна

Параметри гліссування повинні перевищувати показник 1/25, який розраховується у співвідношенні загальної ваги човна до характеристики потужності. Для спеціальних човнів, у яких більш висока оптимізація під такий режим, можна взяти до уваги коефіцієнт 1/35.

Але, знову ж таки, надто великі за потужністю човни можуть призвести до серйозних наслідків – перекидань, які часто трапляються на великих швидкостях. У європейських країнах, наприклад, розроблено спеціальний стандарт для виробників, де розраховується потужність човна та параметри його гліссування. Тому для тих, для кого не важлива ціна мотора, все одно слід бути обережними та вибирати моделі відповідно до безпеки, а не швидкісними показниками.

Система запалювання: електронна чи контактна

У плані запалення двигуна існує два різновиди - електронний тип і контактний. Контактне запалення працює з розгалуженою системою проводів, виробляючи досить слабку іскру. Електронне запалювання – надійніше, виробляє дуже сильну іскру, дає мотору продуктивнішу роботу на малих оборотах. Тому логічніше віддати перевагу електроніці, якщо не хочете опинитися посеред річки з обірваними тросами для запуску човна або іншими неприємностями.

Вибір «ноги» двигуна: короткий або довгий

Таким досить веселим словом позначається частина двигуна, яка справді нагадує ногу. Основне призначення цього елемента - це якнайкраще заглибити гребний гвинт і вихлопний отвір. Низько посаджена «нога» не дасть двигуну розвинути весь свій потенціал на річці. Гвинт, який сидить глибоко, ефективніший у цьому плані, проте для вихлопної труби створюються проблеми. Зовнішній тиск зростає, таким чином знижуючи показник потужності двигуна.

Тому тут слід керуватися співвідношення: для невеликих човнів – коротка «нога», для габаритніших катерів – довга.

Необхідність дистанційного керування

Для того, щоб максимально безпечно керувати човном глісуючого типу на досить великих швидкостях, необхідний не тільки сам надійний мотор, навички професійного кермового, але й умови для такого керування. Для керування необхідне максимально комфортне поле зору.

З цією метою доцільно виносити керування човном уперед, щоб бачити перед собою весь простір. У комплект до дистанційного керування можна придбати електростартер. Комфорт управління човном з електростартером коштує витрачених нею грошей.

Додаткове обладнання для човнових моторів

Насамперед слід забезпечити себе так званим моторним візком. У деяких моделях вона йде комплектом, але якщо такий візок не пропонується виробником, то краще відразу придбати його. Не новина, що двигуни - це надзвичайно важкий агрегат, тому краще уберегти себе від незручностей, не переносити мотор компанією друзів, а комфортно перевозити за допомогою спеціального візка.

Встановлений на двигуні стандартний гвинт може не задовольнити потреби різних умов плавання. Він розрахований лише на певний тип їзди. Тому слід обзавестися додатково трьома типами гвинтів:

  • універсальним гвинтом (середня модель за всіма показниками);

  • гвинт швидкісного типу (для мінімальних навантажень із найбільшим кроком);

  • вантажний гвинт (під максимальні навантаження з найменшими кроковими параметрами).

Для тих, хто вже став щасливим власником човнового двигуна, остання порада.Уважно ознайомтеся з експлуатаційними умовами першого запуску двигуна та його обкатки.Правильно виконані умови дадуть більший термін експлуатації двигуна та дадуть уникнути всіляких несподіваних поломок.

Показать описание